Tweede leven voertuigbatterijen

 

Economische, milieutechnische en gridspecifieke impact van een tweede leven voor elektrische voertuigbatterijen als buffers. 

Onze elektriciteitsfactuur is gestegen door stijgende distributiekosten, een recente BTW-verhoging van 6% naar 21%, een belasting op het terugleveren van groene stroom (PV-injectie) én de actuele energietaks. Het residentieel bewaren van de eigen opgewekte elektriciteit kan helpen om zoveel en zolang mogelijk in het eigen verbruik te voorzien, bovendien zorgt dit voor een ontlasting van het net. Indien hierbij reeds gebruikte autobatterijen hérbruikt worden, slaat men twee vliegen in één klap. Dit PWO-voorstel richt zich op het hergebruik van Elektrische Voertuig (EV)-batterijen met een onderzoek van Life Cycle Assessment (LCA), Life Cycle Cost Analysis (LCCA), milieu-impact, type invertoren, Power Quality en regeltechnische aspecten aan distributiezijde. Er zal voorzien worden in het opzetten van een demonstratie-opstelling en disseminatie naar werkveld en onderwijs. 

Kleine KMO’s.

Hogeschool UCLL

Pin It on Pinterest

Shares
Share This