De consument is al wat langer gewend aan een virtuele bril. Uit onderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders blijkt dat vijf procent van de consumenten een VR-bril in huis heeft. Naar verwachting zal de afname komend jaar het miljoen gaan passeren. Wereldwijd geven we dit jaar maar liefst 95 procent meer uit aan virtual en augmented reality-oplossingen dan in 2017 tot een bedrag van 17,8 miljard USD. Het merendeel van deze brillen werkt met een afzonderlijke smartphone als scherm. Indrukwekkende cijfers, maar hoe vaak komt u een collega tegen die een slimme virtual reality-werkbril op zijn neus heeft staan? En daarmee tegelijkertijd zijn handen vrij heeft voor werkzaamheden aan een machine, opslagruimte of bijvoorbeeld het besturen van een heftruck? Ongetwijfeld niet vaak of misschien wel helemaal nooit. Toch is het niet langer een kwestie van òf we de slimme werkbril gaan zien op de werkvloer, maar meer wanneer dat gaat gebeuren. De technologie is er immers klaar voor. De vraag is welk nut zo’n slimme werkbril heeft.

Lees het volledige artikel op dvo.be

Pin It on Pinterest

Shares
Share This