55 procent van Amerikaanse ondernemingen verwacht een groeiend aantal toepassingen van wearables in hun organisatie. Wearable devices worden een integraal onderdeel van het technologische aspect van hun innovatiestrategie. Dat stelt ABI Research op basis van een onderzoek onder 455 Amerikaanse ondernemingen in negen verticals.

Smart glasses zijn het meest populaire wearable device in de maakindustrie, met 42 van de respondenten hier die aangeeft dat deze devices al in gebruik zijn. Nog eens 54 procent kijkt naar de mogelijkheden of voert al veldtesten uit. ABI verwacht dan ook dat er alleen al in de maakindustrie mondiaal in 2022 zo’n 32 miljoen wearables verscheept worden.

Medewerkers krijgen met bijvoorbeeld smart glasses (augmented reality) bijvoorbeeld direct en handsfree toegang tot informatie die hun werkprocessen ondersteunt. Daarnaast bieden deze devices de dragers een communicatie-interface en kunnen specialisten of experts op afstand meekijken en instructies geven. Dit bespaart tijd en kosten. Met de implementatie van wearables worden dan ook vooral efficiencyverbeteringen verwacht, zo geeft 25 procent van de respondenten aan.

Overigens zal de healthcare sector mondiaal goed zijn voor een groter deel van het totale volume aan wearables, met 48 miljoen verscheepte devices in 2022. Smart glasses zullen hier echter veel minder in gebruik zijn, met een verscheept volume van 3 miljoen in 2022.

Lees het artikel op telecompaper.com

Pin It on Pinterest

Shares
Share This
%d bloggers liken dit: